reklama

Ako vznikajú priateľstvá

Pred železničnou stanicou nás čakal autobus; Čedok pripravil nášmu zájazdu prehliadku Bukurešti. Nastúpili sme a privítala nás mladá dievčina.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

- Dobrý deň, vítam vás v Bukurešti, volám sa Ileana, po slovensky Helena, a predstavím vám naše hlavné mesto.

V autobuse nastal veľmi hlasný šum. Zo spleti hlasov nakoniec prevládol silný mužský bas:

- Jak to, co to má znamenat, vona mluví slovensky! My jí nerozumíme!

Nastalo rozhodné súhlasné pritakávanie väčšej polovice autobusu.

Dievčina nestratila rozvahu.

- Ticho, prosím!

Tomu rozumeli všetci a nastalo ticho. Dievča pokračovalo:

- Ja som Rumunka, tu som študovala na univerzite slovenčinu a ja vám rozumiem. Rozumiem aj vám Čechom. Ako je možné, že vy žijete so Slovákmi v jednom štáte takmer štyridsať rokov a slovenčine nerozumiete? To nechápem!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Slovenská časť autobusu jej mohutne zatlieskala a ďalej to už išlo bez problémov. Po skončení prehliadky sme, pravdaže, pozvali dievča na kávu a na koňak.To bolo koncom päťdesiatych rokov a odvtedy až dodnes máme v Bukurešti pevné zázemie.

Ladislav Szalay

Ladislav Szalay

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nerád som súčasťou masy, zrejme preto som 20 rokov nesmel publikovať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu